Del artikkel: Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePrint this page

them er en ny plattform skapt av Condé Nast og har som mål å løfte fram mennesker, historier og erfaringer sett gjennom øynene til dagens lhbtqi-miljø.

Nettsiden them byr på både popkultur, politikk og nyheter, skreddersydd for den skeive delen av Generasjon Z. Generasjon Z de som er født etter 1995 og som fikk sosiale medier inn med morsmelka. Generasjon Z bruker i gjennomsnitt mellom 3 og 4 timer på YouTube hver dag, og i stedet for å bruke tid på tradisjonelle kjendiser hyller de digitale personligheter som ligner på dem selv.

På lanseringsdagen 26. oktober publiserte them en ny kampanje om mobbing.
«I dag, over tyve år etter at jeg kom ut som homo, og femten år etter jeg kom ut som trans, har jeg nok en komme ut-historie jeg må dele. I dag kommer jeg ut som mobber.»

Ordene tilhører journalist og redaksjonssjef i them, Meredith Talusan. Talusan ble nylig hedret med GLAAD Media Award for Outstanding Digital Journalism og ble av livsstilsmagasinet Dazed i 2016 plassert på listen over 100 visjonære talenter som fanger ungdomskulturen.

them, i samarbeid med Narrative4, har spurt queers som har opplevd mobbing om å samtale med queers som har en historie som mobbere. Det blir en serie med åpenhjertig dialog som utforsker de langsiktige effektene av mobbing, som depresjon, selvforakt og hat, samt selvjustis innad i lhbtqi-miljøet.

Ta en titt på en av videoene her:

I denne samtalen snakker Meredith og Teagan åpent om sine erfaringer med mobbing, hvor Meredith avslører hvordan og hvorfor hun pleide å mobbe andre.
In this one-on-one encounter, Meredith and Teagan open up about their past

Mer info her: nettsiden til them og them på Facebook