Tinagent til topps

Publisert

Denne uka ble de tildelt Norsk Designråds «Merket for god design» 2010 for beste bedriftspresentasjon på nett. – Vi ønsker å være morgendagens fotoagent. Denne anerkjennelsen betyr mye for oss, sier Tina Holth, grunnleggeren av Tinagent. Tinagent har også tidligere fått priser for de nye hjemmesidene sine. Under Gulltaggen 2009 fikk de gull for beste bedriftsnettside og de fikk gull for interaktiv design under Visuelt-konkurransen i 2009. – Etter mange år med samme profil og nettside var tida inne for oppgradering av Tinagents identitet. Selskapets verdier måtte bedre fram og nettsiden ble utviklet slik at bildene vises på en mest mulig optimal måte, sier Holth. «Merket for god design» 2010 er tildelt i klassen for interaktive medier. Norsk Designråd begrunner tildelingen blant annet med at Tinagent har solid kommunikasjons- og håndverksforståelse, at hjemmesiden presenteres klart nytenkende og forbedret og at det ikke er skille mellom bedriftens profil og det interaktive arbeidet. – Hva betyr prisen for byrået?– Vi får masse positiv oppmerksomhet ved at vi leverer kvalitet. Prisene betyr veldig mye for oss og er en slags krone på verket. Tinagents nye hjemmeside er utviklet i samarbeid med designbyrået Anti.– Enkel navigasjon og brukervennlighet er et must for en hjemmeside. I samarbeid med Anti har vi utviklet en nettside som tilfredsstiller behovene til både byrå og kunder, sier Holth. Tinagent representerer åtte av landets mest kjente fotografer, blant andre Knut Bry, Marcel Leliënhof, Guri Dahl og Pål Laukli.– Den nye hjemmesiden vår gir målgruppene god tilgang til bildene og en komplett visuell opplevelse. Det er jo hovedkanalen for markedsføring og salg av bilder fra fotografene vi representerer. Siden vår er dynamisk og levende. Bildene på forsiden skiftes flere ganger daglig av byrået og fotografene selv. På den måten møter kundene alltid noe nytt når de er inne på siden vår, sier Tina Holth.

Powered by Labrador CMS