Legning, seksualitet og salg av kroppen på sosiale media er tema i andre sesong av YouTube-serien «FLINK».
Legning, seksualitet og salg av kroppen på sosiale media er tema i andre sesong av YouTube-serien «FLINK».

Det går bra også når det går dritt

YouTube-serien «FLINK» er en trøst til ikke alltid like flinke gutter og jenter.

Publisert

«FLINK» er historien om en liten gjeng unge mennesker som går omkring i Oslo, sultne på livets opplevelser og på hverandre. De første episodene av andre sesong er nå tilgjengelige på YouTube.

Serien, med episoder fra 12 til i underkant av 20 minutter, tar blant annet for seg hvordan sosiale medier spiller inn på livene til de som vokser opp med dem. Regissør Aleksander Dokkeberg sier selv at motivasjonen bak serien om «generasjon prestasjon», er å vise de unge voksne at alt ikke trenger å være perfekt, for å være bra. Det går an å ha et godt liv selv om ting går skeis og suksess og kjærlighet tar lengre tid enn planlagt.

At det er et marked for dramaserier av denne typen på YouTube, forteller 115 000 visninger. Tematikken og settingen i serien minner både om NRK suksessene «Unge Lovende» og «Skam».

Men med null-budsjett og ubetalte skuespillere har ikke Dokkeberg anledning til å gi sin serie samme polerte utseende. Likevel mener han at seriens nerve kommuniserer godt med målgruppen som er vokst opp med YouTube og OnlyFans.

OnlyFans er en video-tjeneste hovedsakelig brukt av mennesker som selger nakenbilder og annet seksualisert innhold, og det er nettopp det karakteren Aurora gjør i åpningen av sesong 2, alt mens kjæresten sover ved siden av henne.

Aleksander Dokkeberg som til vanlig jobber med innholds-produksjon rettet mot barn, gleder seg over å kunne være sin egen sjef i produksjonen av «FLINK». Han har ide, manus regi og klipper-funksjonen på serien, i tillegg til at han fører kamera på innspilling. Det gir en frihet til å utforske relasjoner og tematikker som ikke passer inn i hans daglige virke.

Se trailer til «FLINK» sesong to her:

Powered by Labrador CMS