Annonsering

Publisert

Blikk er landets ledende publikasjon rettet mot målgruppen homofile og lesbiske. Blikk AS driver også nettstedet Blikk Nett. Som de eneste i Norge kan vi tilby målrettet annonsering overfor homomarkedet både på print og online. 25 % av leserne har en inntekt på over 600.000 kroner Primærmålgruppa for Blikk er homofile og bifile kvinner og menn.43% av våre lesere er kvinner og 57% er menn.Den typiske Blikk-leser er en urban homofil kvinne/mann i 30–40-årene. I gjennomsnitt har Blikk-leseren over 50% av inntekten disponibel til eget forbruketter at regninger er betalt Vår leserundersøkelse viser blant annet at: – Blikks lesere består av 57 % menn og 43 % kvinner– 67 % av leserne er i alderen 30-49 år– 70 % bor i Oslo/Østlandsområdet– 94 % av leserne kommer mest sannsynlig til å fornye sitt abonnement– 65 % tar vare på bladet for å finne det fram til senere bruk– 1 av 4 lesere har gått til innkjøp av et annonsert produkt/tjeneste– 43 % har en husstandsinntekt på over 685.000 kroner– 28 % har en årsinntekt på 450.000-570.000 kroner– 25 % har en inntekt på mer enn 570.000– Hele 70 % av leserne har høyere utdannelse– 85 % har egen bolig– 34 % planlegger kjøp/salg av bolig de nærmeste 3 årene– I gjennomsnitt har Blikk-leseren 50% av inntekten disponibel til eget forbruk etter faste utgifter– 53 % vil anskaffe nytt interiør eller møbler det nærmeste året– 4 av 10 lesere har husdyr– 2 av 10 lesere har barn – i snitt 2 barn– Blikks lesere reiser med fly til utlandet 5 ganger i året– I snitt går leserne på teater/show annen hver måned– Og besøker en kunstutstilling 5 ganger i året(Ipsos/MMI)

PRISERFor priser eller andre spørsmål, ta kontakt:E-post: annonser@blikk.noLillian Jensen, tlf: 982 80 070Nina Ansteinsson, tlf: 982 800 62

FORMATERFormater i mm (bredde x høyde)Dobbeltside utfallende: 446 x 296 brutto, m/passm. (440 x 290 netto, bladformat)Helside utfallende: 226 x 296 brutto, m/passm. (220 x 290 netto, bladformat)Halvside stående: 96 x 268. Ufallende: 114 x 296 brutto, m/passm. (108 x 290 netto)Halvside liggende: 198 x 131. Utfallende: 226 x 149 brutto, m/passm. (220 x 143 netto)Kvartside stående: 96 x 131Kvartside liggende: 198 x 62

Merk:

Ved utfallende format bør all tekst, logoer og andre vesentlige elementer ligge minst 6 mm innenfor nettformatet på annonsen. Moduler, annonsesider: 38 x 58 mm (1 modul)Last ned modulkart (pdf)

MATERIELLTrykkeklar pdf, 300 dpi, cmyk. Tekniske spørsmål: Roar Fagernes, tlf 936 95 554 eller desken@blikk.no

FRISTERBestillingsfrist: Tre uker før salgsdatoMateriellfrist: Se utgivelsesplan Av hensyn til Blikks redaksjonelle profil plasseres annonser samlet på halve eller hele sider. Enkeltstående modul-/rubrikkannonser plasseres ikke alene på ordinær tekstside. For øvrig selges annonseplass i Blikk etter generelle bestemmelser for annonsesalg.

UTGIVELSESPLAN 2016

UTGAVE NR

SALGSDATO UKE MATERIELLFRIST
1-2016 Januar 7. januar 2 15. desember
2-2016 Februar 1. februar 5 20. januar
3-2016 Mars 29. februar 9 17. februar
4-2016 April 4. april 13 16. mars
5-2016 Mai 2. mai 18 20. april
6/7-2016 Juni/juli 6. juni 23 25. mai
8-2016 August 18. juli 29 6. juni
9-2016 September 5. september 36 24. august
10-2016 Oktober 3. oktober 40 21. september
11-2016 November 31. oktober 44 19. oktober
12-2016 Desember 5. desember 48 23. november

 

               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Annonsering Blikk Nett

Formater i piksler (bredde x høyde)768 x 150 toppbanner468 x 400 midtbanner180 x 500 sidebanner180 x 300 sidebanner180 x 150 sidebanner Rabatter ved avtale om flere perioder eller i kombinasjon papirutgaven/nett.

FRISTER

Løpende bestilling til: E-post: annonser@blikk.noLillian Jensen, tlf: 982 80 070Nina Ansteinsson, tlf 982 80 062 Materiellfrist: Senest 3 dager før publiseringsdato

MATERIELLPubliseringsklar gif/swf med fallback, maks 50 kb, sendes til: annonser@blikk.no  

Powered by Labrador CMS