– På en måte blir det feil å si at jeg har ofret mye for å komme dit jeg er i dag. Det har hele tida vært bevisste valg, sier Nossum.
– På en måte blir det feil å si at jeg har ofret mye for å komme dit jeg er i dag. Det har hele tida vært bevisste valg, sier Nossum.

Leder med grønne ­hensikter

Beate Nossums nye kommunikasjonsbyrå skal holde ­temperaturen nede.

Publisert Sist oppdatert

I 2003 forlot Beate Nossum (46) en lysende journalistkarriere som ­kommentator og politisk redaktør til fordel for kommunikasjons­bransjen. En bransje som de siste ti årene har vokst omvendt proporsjonalt med de fleste mediehusene her til lands. ­

Nossum har ingen problemer med å innrømme at hun var en av de mange ­journalistene som hadde fordommer mot en bransje som ofte beskyldes for å være ullen. Ironisk nok var det en tidligere journalistkollega som klarte å overtale henne til å skifte beitemarker. De siste tretten årene har trønderen jobbet som kommunikasjonsrådgiver i tungvektere som Geelmuyden Kiese, Burson-Marsteller og First House. I fjor sa hun opp jobben i First House for å starte eget kommunikasjons­byrå, Beat Communications, hvor hun er daglig leder. Det har gått så bra at hun nå starter et helt nytt kommunikasjonsbyrå med én krystallklar agenda: å sørge for at selskaper som er villige til å utgjøre en forskjell blir lagt merke til og lykkes.

RUSTE NORGE FOR KLIMAMÅL

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

1 måned digitalt kr 89,-

Bestill her

1 år digitalt kr 699,-

Bestill her

1 år Magasin, 11 utgaver i året inkl. digitalt kr 798,-

Bestill her

Powered by Labrador CMS