– På en måte blir det feil å si at jeg har ofret mye for å komme dit jeg er i dag. Det har hele tida vært bevisste valg, sier Nossum.
Foto: Linn Kristin Nordseth
Leder med grønne hensikter
Beate Nossums nye kommunikasjonsbyrå skal holde temperaturen nede.
I 2003 forlot Beate Nossum (46) en lysende journalistkarriere som kommentator og politisk redaktør til fordel for kommunikasjonsbransjen. En bransje som de siste ti årene har vokst omvendt proporsjonalt med de fleste mediehusene her til lands.
Nossum har ingen problemer med å innrømme at hun var en av de mange journalistene som hadde fordommer mot en bransje som ofte beskyldes for å være ullen. Ironisk nok var det en tidligere journalistkollega som klarte å overtale henne til å skifte beitemarker. De siste tretten årene har trønderen jobbet som kommunikasjonsrådgiver i tungvektere som Geelmuyden Kiese, Burson-Marsteller og First House. I fjor sa hun opp jobben i First House for å starte eget kommunikasjonsbyrå, Beat Communications, hvor hun er daglig leder. Det har gått så bra at hun nå starter et helt nytt kommunikasjonsbyrå med én krystallklar agenda: å sørge for at selskaper som er villige til å utgjøre en forskjell blir lagt merke til og lykkes.
RUSTE NORGE FOR KLIMAMÅL
– Vi har en tydelig målsetting om at vi skal få fortgang på ”det grønne skiftet”. Som byrå har vi en aktiv samfunnsrolle. De beste løsningene må vinne. Hvis du ser det fra et lederperspektiv, handler det om å ha et fokus som er større enn bedriften. I moderne ledelse er det ikke nødvendigvis jobben som er målet, men å lede et team til å oppnå noe som faktisk er større enn jobben man gjør. Footprint, som det nye byrået heter, tar selv et bevisst klima- og samfunnsansvar og vil jobbe for endringer som betyr noe for framtida, sier Nossum engasjert.
Digital
12 måneder
699,-
KJØP
Digital + Magasin 12 måneder
798,-
KJØP