Det ble bedre

Publisert

Etter «It Get's Better» kommer «It Got Better». Hør historien til Tegan and Sara. De lesbiske tvillingene Tegan og Sara har gjort stor suksess som artister. Den canadiske duoen slo gjennom i USA med albumet «So Jealous» i 2004. Albumet havnet på Rolling Stones liste over de 50 beste albumene det året og hitsingelen «Walking with a ghost» ble coveret av The White Stripes. Oppfølgeralbumet «The Con» (2007) debuterte på 34. plass på Billboardlista og solgte 19 000 kopier den første uka, mens det anerkjente musikkmagasinet Spin ga det neste albumet, «Sainthood» (2009) fire av fem mulige stjerner og bandet la ut på en suksessfull europaturne med flere utsolgte konserter. I 2013 kom albumet «Hearthrob», som plasserte søstrene i popsjangeren. Mottakelsen var god hos kritikere og fans – og magasinet Spin plasserte plata på 3. plass over de beste albumene i 2013. Nå er Tegan og Sara med i den nye YouTube-kampanjen «It Got Better», produsert av L Studio som eies og drives av bilprodusenten Lexus. «It Got Better» er en slags oppfølger av serien «It Get's Better», som fortalte unge lhbt-personer at livene deres vil bli bedre etter hvert som de blir eldre. «It Got Better» er et forsøk på å bevise påstanden. I tillegg til Tegan og Sara stiller kjendiser som Tim Gunn, kjent fra Project Runway, opp. Det samme gjør Orange is the New Black-stjernen Laverne Cox, Star Trek-ikonet George Takei og Jane Lynch fra Glee.