Regnbuekaffe

Publisert

Solberg & Hansen og Anti lanserer Rainbow Coffee til støtte for LLHs kampanje Prinsipp 6. Rainbow Coffee, produsert av Solberg & Hansen og designet av Anti, lanseres for å støtte LLH sin kampanje Prinsipp 6. Prinsipp 6-kampanjen lansert i forbindelse med OL i Sotsji 2014 og retter søkelyset mot urett og diskriminering av homofile i Russland. Kampanjen er basert på Det Olympiske Charterets prinsipp 6 som slår fast at alle former for diskriminering er uforenlig med den Olympiske bevegelse.- Den norske olympiske komite henviser alltid til Det Olympiske Charter når de vegrer seg fra å reagere på menneskerettighetsbrudd, sier LLH-leder Bård Nylund. Han mener Den Olympiske Komite har glemt en av de viktigste verdiene, nemlig antidiskriminering.- Vi ber rett og slett bare om at den Olympiske komité overholder sine egne prinsipper. Vi frykter hva som vil skje når OL-ilden slukkes og verdenssamfunnet ser i en annen retning. Russlands unge homofile lever i en lovløs tilstand der hatet øker i takt med fraværet av menneskerettigheter. Det er det prisvinnende design- og reklamebyrået Anti som har utformet profilen.– Rainbow Coffe er laget som et uttrykk for vår støtte til kampen for menneskerettigheter, likeverd og respekt, uavhengig av seksuell orientering eller kjønn. Vårt mål er å engasjere og uttrykke avsky for den urett som daglig blir begått, sier daglig leder i Anti, Kenneth Pedersen. Rainbow Coffee selges Solberg & Hansen i Mathallen i Oslo.– Kaffen selges så lenge OL varer og inntektene går til organisasjoner som daglig kjemper kampen mot et lovløst samfunn for homofile i Russland, avslutter Pedersen.

Mer informasjon om LLHs kampanje:

prinsipp6.com