– Te er liksom et sånt obskurt produkt som alle har et forhold til, men som ingen kan noe særlig om, sier Kathrine Hytten Eriksen (t v) og Hilde Mariann Hansen.
– Te er liksom et sånt obskurt produkt som alle har et forhold til, men som ingen kan noe særlig om, sier Kathrine Hytten Eriksen (t v) og Hilde Mariann Hansen.

Darjeeling darlings

Kathrine Hytten Eriksen og Hilde Mariann Hansen selger løsvektste i pyramideposer under mottoet «uten en tråd». Allerede etter første salgsår dampet det glohett av Tetøsenes regnskapstall.

Publisert Sist oppdatert

Med vidåpne øyne og trutmunn byr burgunderrøde «Dagny», lysegrønne «Ruth», ferskenfargede «Fanny» og flere av Tetøsene på seg selv, midt på orkesterplass i Flavours Food Market i Østbanehallen. Den frivole retrodesignen med svarthvitt bilder av kvinner med 50-tallsfrisyrer skiller seg ut fra den du gjerne finner på vanlige tepakker. Et trebrett er dandert med flere småbokser med teprøver. Tetøsenes konsept lukter gjennomtenkt.

Ved et kafébord i Flavours Food Market nyter Kathrine Hytten Eriksen og Hilde Mariann Hansen hver sin svære kopp chai latte. Gründerne kan skrive under på at de har jobbet mye med å utvikle ideen til familiebedriften. Og den vil de gjerne dele med Blikks lesere.

SAMMEN HELE TIDA

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

1 måned digitalt kr 89,-

Bestill her

1 år digitalt kr 699,-

Bestill her

1 år Magasin, 11 utgaver i året inkl. digitalt kr 798,-

Bestill her

Powered by Labrador CMS