Syndig søndag
Verden vil ha butt plugs
Verdens mest ettertraktete sexleketøy er nå avslørt.
Velværeprodusenten Cult Beauty har gjennomført en undersøkelse om hvilke sexleketøy verden higer etter. Øverst på lista troner butt plug.
Etter år med lockdown og restriksjoner som følge av pandemien har salget av sexleketøy eksplodert og søk etter sexleketøy dominerer alle søkemotorer på internett.
Cult Beauty satte seg fore å finne ut hva vi søker etter og har rangert de ulike sexleketøyene etter antall månedlige søk på internett.
Øverst, med over 5,5 millioner søk per måned, troner butt plug. På en god andreplass ligger strap on-dildo med nærmere 3 millioner søk per måned.
Tredjeplassen går til kyskhetsbelte, med nesten 2 millioner søk, etterfulgt av analkuler, med 1,7 millioner søk. På femteplass finner vi brystvorteklemmer med 1,1 millioner søk, mens klitorissuger havner på en sjetteplass. Nedover listen kommer bondageteip, bondage harness, bondagehette og erotiske møbler.
Norge på 12. plass
Men i hvilke land bor så disse som er så sugne på butt plugger? Det kan Cult Beauty også avsløre.
På topp på listen over de som aller helst vil kjøpe en butt plug ligger England, etterfulgt av Skottland. Wales og Irland følger tett på. Canada og USA plasserer seg på femte og sjette plass, mens Brasil kommer inn på en solid syvende plass.
Åttende plassen går til Frankrike, fulgt av Spania og Italia. Tyskland havner på en overraskende 11. Plass, mens Norge ender på 12. plass.
Kåtskap i krisetid
Butikken Duo Shop i Oslo også bekrefte at butt pluss og sexleketøy forøvrig har tatt verden med storm.
– Vi har merket en markant økning i salg av sexleketøy og hjelpemidler, spesielt i nettbutikken vår under pandemien. Det kommer bestillinger fra hele landet, sier Nina Pedersen, nettbutikkansvarlig hos Duo Shop.
– Hva kjøper kundene?
– Vi har en bred kundegruppe, så det er vanskelig å plukke én klar favoritt. Kvinner kjøper klitorisvibratoren Womanizer, og menn kjøper prostatavibrator. Begge produktene er bestselgere nå i koronatida, forteller butikkmedarbeider Tiril Stenhammer.
Butikken har en stor og skeiv kundegruppe, men det er ikke bare skeive menn som kjøper prostatavibratorene.
– Streite menn har endelig oppdaget prostata og nytelsen den kan gi. Det virker som stigma begynner å bli borte, sier Stenhammer.
Pirre sansene
Etter år med hjemmekontor og et sosialt liv som nesten ligger brakk, er det ikke rart at mange har blitt rastløse. Da kan det hjelpe å pirre sansene.
– Det er tydelig at folk nå begynner å omprioritere pengebruken. I år ble det ingen lange utenlandsferier, noe som frigjør midler og fører til at mange heller kjøper sexprodukter som koster litt mer, forteller Pedersen som har merket en økning i salg av mere eksklusive varer.
Både single og par bruker nå mer penger på seksuelle aktiviteter og sexleker.
– Mange kommer for å kjøpe produkter til kjæresten. Blant par er det en økning i salg av lekesett, som bondage- og BDSM-sett. Pandemien har tydeligvis gitt folk lyst til å teste ut nye ting. Du vet, når begge har hatt hjemmekontor sammen i flere måneder … da kan det være en fordel å sprite opp hverdagen, sier Stenhammer.