j Magasingründer Luis Venegas har også samarbeidet med GQ Style UK, Acne Paper, V Magazine og Butt. I tillegg til Candy gir Luis Venegas ut Fanzine 137 og bladet EY! Electric Youth fullt av unge pene menn.
FOTO: James Rajotte
Candy hyller transkultur
I over ti år har Luis Venegas hyllet transkulturen i Candy. I mars ble boka om motemagasinets historie gitt ut: «The Candy Book of Tranversal Creativity».
For Luis Venegas (39) med tilholdssted i Madrid i Spania, var representasjon en viktig del av motivasjonen for å gi ut første nummer av Candy i 2009. «Det er en slags plikt, særlig for yngre generasjoner. De trenger å ha rollemodeller de kan se opp til», sa han til Interview Magazine i fjor.
Magasinet Candy har opparbeidet seg en trofast fanskare, og regnes som en viktig formidler av transkultur, til tross for et eksklusivt opplag på tusen eks.
Den spanske fotografen, magasinutgiveren og kreative direktøren Venegas er inspirert av de store kultur- og motemagasinene, særlig Vanity Fair, og bruker Candy til å vise stilfulle og kjønnsoverskridende bilder av kjente personer innen mote og kulturliv. I oppstarten var trans underrepresentert i media, og Venegas ønsket å bøte på dette. Ikke bare med bilder, men også i artiklene.
Et flashy motemagasin
Digital
12 måneder
699,-
KJØP
Digital + Magasin 12 måneder
798,-
KJØP