MTVs versjon av den engelske tenåringsserien «Skins» skaper bølger i USA.
Den engelske serien «Skins» har skapt kontroverser i Europa, men serien har også fått mange fans på grunn av sin fremstilling av tenåringers liv i dagens Storbritannia. Amerikanske MTV kastet sine øyne på serien og ville lage sin egen versjon. «Skins» hadde premiere nylig, og allerede har det blitt bråk.

I følge nyhetssiden The Hollywood Reporter har tre annonsører trukket reklamene sine fra seriens sendeskjema. Chicago-baserte Wrigley Co er den tredje annonsøren som nå trekker sin bestilte reklametid.

Forrige uke trakk Taco Bell sin reklame og forklarte avgjørelsen med at serien «ikke passer oss». Samme uke takket General Motors for seg og trakk sine reklamer og uttalte at «Skins» står på selskapets «Ikke kjøp»-liste.

«Wrigley har avgjort at vi avbestiller all reklametid på MTVs «Skins» fordi det aldri var vår intensjon å bifalle noe som kan fornærme våre kunder», heter det i en pressemelding fra Wrigley.

Organisasjonen Parents Television Council sier i en pressemelding at «Skins» er «den farligste tv-serien for barn og unge vi noensinne har sett» og oppfordrer annonsører til å trekke sine reklamefilmer fra sendeflaten. Blant annet er det en trailer for serien, hvor det vises et kyss mellom to jenter, som har ført til den hissige stemningen.

MTV på sin side forsvarer tv-serien.
«Vi evaluerer alle våre show og jobber tett med alle våre produsenter for å sikre at alle show holder seg innenfor lover og regler. Vi er trygge på at «Skins» ikke bare holder seg innenfor loven, men også innenfor grensene som vi har overfor seerne», heter det i en pressemelding fra MTV.

«Vi har også sørget for å advare seerne om det sterke innholdet slik at de selv kan velge om de vil se serien.»