IKEA vant homopris

Publisert

Den årlige amerikanske prisutdelingen Images In Advertising Awards gir priser til bedrifter og produkter som best inkluderer lhbt-miljøet i markedsføringen av sine produkter. I år gikk prisen for beste reklame til IKEA. Organisasjonen Commercial Closet Association, en frivillig organisasjon som skolerer reklamebransjen i lhbt-relaterte spørsmål, arrangerte mandag 11. juni prisutdelingen Images In Advertising Awards for tredje året på rad. Den gjeveste prisen, beste reklame, gikk til det svenske varehuset IKEA.IKEA fikk mye honnør i 1994 da de brukte et homsepar i en reklamekampanje. Årets kampanje, «Living Room», består av en collage som viser forskjellige familier i sine respektive stuer. Collagen slutter med bilder av et homsepar og datteren deres. Fortellerstemmen i filmen spør: «Why shouldn't sofas come in flavours, just like families?»«IKEAs reklamefilm og vinnerne i de andre kategoriene viser ikke bare lhbt-personer, de portretterer lhbt-par som omsorgsfulle og lekne. Inkludering i media er en av faktorene som trengs for å skape et aksepterende samfunn for lhbt-miljøet», sier Michael Wilke fra Commercial Closet Association i en presseuttalelse.Se reklamefilmen:

IKEA «LIVING ROOM»

Powered by Labrador CMS