Scandic med homorabatt

Publisert

Hotellkjeden Scandic blir en av Skeive Dagers hovedsamarbeidspartnere, – Vi går inn i dette samarbeidet fordi vi mener det er viktig, og fordi vi synes det er ekstra moro å jobbe mot et så spennende miljø, sier Trude Strøm Solberg i Scandic. Oslo Pride, som arrangerer Skeive Dager har inngått et samarbeid med hotellkjeden Scandic, noe som vil føre til rabatter for lhbt-miljøet. Fra før samarbeider Scandic-kjeden med Stockholm Pride og World Outgames i København.– Grunnen til at vi inngår dette samarbeidet er fordi vi mener det er viktig. Scandic henvender seg til mennesker som reiser, og det gjør denne gruppen i stor grad, sier Trude Strøm Solberg i Scandic og legger til at kjedens mål er å være åpen og inkluderende. – Bortsett fra å være inkluderende ligger det vel økonomiske motiv bak også?– Det er klart. Vi snakker om en kjøpesterk gruppe, så dette er like mye et forretningssamarbeid. Men vi synes det er ekstra moro å jobbe mot et så spennende miljø.Avtalen innebærer ikke bare egne pakkepriser under Skeive Dager, men hele året i to år fremover.– I første omgang har vi en avtale ut 2010. Nå jobber vi på nordisk nivå, som inkluderer Skeive Dager i Oslo, Stockholm Pride og World Outgames i København, sier Strøm Solberg.– Sjekker dere om gjesten er homo før dere gir rabatt?– Nei, det gjør vi ikke. I prinsippet kan jo alle si de er homo. Men i denne avtalen får kundene en bookingkode, noe som gjør at man aktivt må oppsøke tilbudet. Frykter ikke reaksjonerKonsern og merkevarer som henvender seg til og samarbeider med lhbt-miljøet har opplevd boikottaksjoner og protester. I november 2008 opplevde Ikea en boikottaksjon i Polen på grunn av katalogen «Familieliv i endring», hvor Ikea viser et homoseksuelt par. Scandic lar seg ikke skremme av dette.– Nei, det er vi ikke redde for. Som sagt er vi opptatt av å være inkluderende. Det betyr at vi selvfølgelig er åpne for mennesker med et annet syn også.Mer om Skeive dager finner du her: skeivedager.no