Lesbeklining selger pizza

Publisert

I sin nyeste reklamekampanje for pizza bruker 7-eleven et bilde av to damer som kliner. – Dette er en del av vår nye profil. Med slagordet «Freedom to go», vil vi signalisere at vi lever i et samfunn der folk skal få gjøre hva de vil. Om det er å spise middag midt på natten eller å kysse den man har lyst til å kysse, sier kjedesjef Jeppe Storm til Blikk Nett. Lesbekysset føyer seg i rekken med flere lekne og pirrende 7-elevenkampanjer i 2006. Tidligere har de hatt bolletilbud med en plakat som foreslo: «Enjoy a threesome» og en annen plakat som spurte: «What about a quickie?». – Vi var i ferd med å bli litt tannløst allemannseie, men det er ikke det vi i 7-eleven ønsker å være utad. Vi vil være grenseprøvende, forteller han. På spørsmålet om det er spekulativt å bruke litt «pikekos» for å selge pizza, svarer han: – Nei, slett ikke. Hadde vi kjørt på det samme hele året, hadde det vært noe annet. Denne reklamen er bare en i rekken av mange. Målet vårt er å beskrive frihet, og det vi mener det burde være plass til i et moderne samfunn. Jenter som kysser er ett eksempel. Selvfølgelig ønsker vi å vekke oppsikt, men det gjør vi med de andre reklamene våre også. Fremover vil det komme mange kampanjer som dytter på grenser og folks forventninger. – Hvorfor akkurat kombinasjonen av lesber og pizza? – Haha...det er en tilfeldighet. Det kunne like gjerne vært kaffe, eller Se og Hør. Nei forresten… Se og Hør kunne det nok ikke vært.

Powered by Labrador CMS