Mest ivrige på Facebook

Publisert

Homofile og lesbiske er mer ivrige på sosiale nettsamfunn som Facebook og Twitter viser en ny amerikansk undersøkelse. 73 prosent av de homofile og lesbiske som ble spurt i undersøkelsen, har en profil på Facebook, mens bare 65 prosent av de heterofile har profil. Det er nesten dobbelt så stor sjanse for at homofile har enn profil på Twitter enn at heterofile har det. 29 prosent av de homofile hevdet å bruke mirko-bloggingssted som Twitter, mens tallet for heterofile personer bare var 15 prosent. Ifølge undersøkelsen har også Myspace og Linkedln et mye høyere antall homofile og lesbiske brukere enn heterofile brukere. «Resultatene viser at sosiale nettverk og blogger har blitt det virtuelle nye senteret i homomiljøer», sier Bob Witeck i markedsføringsfirmaet «Witeck-Combs Communications» som har bestilt undersøkelsen. Undersøkelsen ble utført på 2400 amerikanere. De fant også at det er mer sannsynlig at homofile (54 prosent) leser blogger enn heterofile (40 prosent). «Et flertall av lhbt-husholdningene er mer sulten enn noen gang på å bli godt informert og til å utvide sine sosiale, faglige og personlige forbindelser på nettet», fortsatte Witeck ifølge avisa «The Telegraph».

Powered by Labrador CMS