Skeive dager med reklame for årets homofob

Publisert

Dagbladet fikk årets homofobpris under Skeive dager for sitt samarbeid med Frelsesarmeen. Til tross for dette hadde de som jobbet på festivalen nøklebånd med Dagblad-reklame på seg.– Vi visste ikke at de kom til å få homofobprisen før festivalen startet og vurderte det slik at vi ikke ønsket å bruke penger på nye nøklebånd og valgte derfor å bruke de vi hadde fått av Dagbladet, sier leder i Skeive dager, Tonje Lilleås Humberset. Hvert år deler LLH Oslo og Akershus ut en homofobpris under Skeive dager. I år gikk den til Dagbladet fordi de hver jul samarbeider med Frelsesarmeen gjennom å arrangere konserter på Egertorget i Oslo til inntekt for armeen. Åpne homofile kan ikke jobbe som offiserer i Frelsesarmeen. – Er det ikke inkonsekvent å forlange at Dagbladet skal avslutte sitt samarbeid med Frelsesarmeen samtidig som dere går med godt synlig reklame for Dagbladet under Skeive dager i Oslo, som er et arrrangement LLH Oslo og Akershus gjennomfører? – Vi i Skeive dager har aldri forlangt noe som helst av Dagbladet. Det var en selvstendig jury nedsatt av LLH Oslo og Akershus som ga prisen til Dagbladet. Vi hadde henvendt oss til flere for å få sponset nøklebånd og det var tilfeldig at vi valgte Dagbladet. Vi ønsket ikke å bruke penger på dette og valgte å bruke nøklebåndene selv om Dagbladet fikk en homofobpris, utover dette ønsker jeg ikke å kommentere saken, sier Lilleås Humberset til Blikk Nett.

Powered by Labrador CMS